(↑好動漫的畫風啊,but跟這首歌無關XD)

有人跟我一樣,一看到「倒帶」(rewind)就想到蔡依林嗎XD?嗯,但這兩首意思不一樣啊(差點就翻成一樣的意思啦,NO~),蔡依林是「愛回不來」,這首正好相反,是「愛來了」,偶肥不企原本的獨善其身惹TwTb

矜持的女主一直被男主的眨眼撩到(?),開始害羞ww

我真的好喜歡這首的電子音啊啊~最喜歡吃節奏感強的肉(?)惹(大心)尤其是啪啪啪的拍手聲(?)好喜歡~改天寫一篇我喜歡的節奏效果音種類好了OwOb(為什麼這個也可以寫成一篇哈哈)

但是這MV也拍得太無拘無束了八......除了螢光對於電音氣氛的營造,以及奇異的視角值得學習(?)以外,在兇惡的眼神、走廊上的詭異飄移跟不停賣弄性感的角度是種麼回事???(我不要放圖,你們自己去看嗚嗚嗚((哭奔).....跟歌詞不搭啊啊啊

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kelela - Rewind

Since that day you're all I think about
自從那天我全心想著你
Thought you were impossible til now
雖然你對我來說遙不可及,直到此刻
You're with me wherever I wake up
不管在哪裡你都陪伴著我醒來
I'll take my chances, I know that I'm falling
我把握機會,我知道我已愛上你
I'm best when I'm next to you
在你身邊我能發揮所有潛力

 

Cause I'm heating up, are you reading my mind
我感到雙頰發燙,你在讀我的心嗎?
I know that I'm stalling, don't leave me behind
我知道自己仍遲疑,但別對我置之不理
I'm still on the run, you don't know where I hide
我是愛情的逃犯,你不知道我躲在何處
I'm giving you eyes, but you misread the signs
我對你使眼色,但你誤解我的暗號

 

And I can't rewind, baby
我回不去了,寶貝
I'll search anywhere for you
我在每個地方瘋狂尋找你
And I can't rewind, baby
我回不去了,寶貝
Don't blink when I'm watching you
當我看著你時,別對我放電
And I can't rewind
我回不去了
 

Watch you from afar, I just can't stop (but I can't stop staring)
遠遠看著你,我就是無法停止(但我無法停止凝視)
Had the words but then they slipped my mind (now I can't remember)
想要說什麼,但它們從我的腦海溜走(現在我忘了要說什麼)
Every time we lock eyes all the lights fade out
每當我們四目相望,除了你,其他事物都黯淡無光
I'm getting stage fright, when you walk up to me
當你走近,我變得羞怯
Boy, you're over the line
男孩,你已越線

 

Cause I'm heating up, are you reading my mind
我感到雙頰發燙,你在讀我的心嗎?
I know that I'm stalling, don't leave me behind
我知道自己仍遲疑,別對我置之不理
I'm still on the run, you don't know where I hide
我是愛情的逃犯,你不知道我躲在何處
I'm giving you eyes, but you misread the signs
我對你使眼色,但你誤解我的暗號

 

And I can't rewind, baby
我回不去了,寶貝
I'll search anywhere for you
我在每個地方瘋狂尋找你
And I can't rewind, baby
我回不去了,寶貝
Don't blink when I'm watching you
當我看著你時,別對我放電
And I can't rewind
我回不去了
 

(If I weren't brown, I'd be blushing)
(如果不是褐色皮膚,我掩飾不了自己紅透的臉)
The ain't a mystery, I'm tryin' to keep my cool
我喜歡你已非秘密,但我試著不動搖
You standing next to me, I'm about to break the rules
你站在我旁邊,我差點打破矜持
Turn my head to the right, now I'm looking for you
頭轉向右邊,此刻我尋找著你身影


For the rest of the night
餘下的整個夜晚
And I can't rewind
我回不去了
For the rest of the night
餘下的整個夜晚
I can't rewind
我回不去了
Rewind, Baby
回不去了,寶貝
I'll search anywhere for you
我在每個地方瘋狂尋找你
And I can't rewind, baby
我回不去了,寶貝
Don't blink when I'm watching you
當我看著你時,別對我放電
And I can't rewind
我回不去了


For the rest of the night
餘下的整個夜晚
And I can't rewind
我回不去了
For the rest of the night
餘下的整個夜晚
I can't rewind
我回不去了
For the rest of the night
餘下的整個夜晚
And I can't rewind
我回不去了
Oh, no, no, baby
喔,寶貝
the rest of the night
餘下的整個夜晚
I can't rewind
我回不去了
the rest of the night
餘下的整個夜晚
And I can't rewind
我回不去了
Can't rewind
回不去了
I can't rewind
回不去了
Don't blink when I'm watching you
當我看著你時,別對我放電
 
 
英文歌詞來源:https://www.azlyrics.com/lyrics/kelela/rewind.html
 
 
arrow
arrow
    全站熱搜

    腦洞/阿紫(Sims4) 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()